2013. február 12., kedd

Csokoládé mágia

Ragacsos, csokoládés, illatos, fergeteges... és nagyon egyszerű! Elronthatatlan.
Valentin napra meg különösen jó választás :)

Ezt a receptet egész jól lehet variálni. Süthetjük tepsiben, muffin formában, vagy ahogy én csináltam mini tortaformában. Az eredeti mennyiségek egy kisebb méretű (kb. 28x22 cm) tepsihez valók. Kettőnknek csak megfeleztem az adagokat és így két szép tortácska lett belőle.

30 perc alatt elkészül

Hozzávalók:
50 g liszt
3 evk kakaópor (cukrozatlan)
csipet só
150 g étcsokoládé - 130 g durvára vágva, 20 g apróra vágva *
115 g vaj (nem margarin!)
2 tojás
1 tojás sárgája
6 evk cukor

Elkészítés:
1) Melegítsük elő a sütőt 200 °C fokra.
2) Vajazzunk és lisztezzünk ki egy tepsit, vagy a muffin formákat. Ha szilikon formát használunk, erre nincs szükség.
3) Egy tálban keverjük össze a lisztet, a kakaóport és a sót.
4) Vízgőz felett olvasszuk meg 130 g csokoládét és a vajat. Nagyon kell vigyázni, nehogy túlhevítsük a csokoládét, mert az tönkreteszi.
5) Egy nagy lábasban verjük fel a tojásokat, majd keverjük bele a cukorot.
6)Adjuk hozzá a száraz hozzávalókat.
7) Keverjük bele az olvasztott csokoládét. A keveréstől kicsit be fog sűrűsödni, de ez normális.
8) Öntsük tepsibe, vagy sütőformákba. Szórjuk a tetejére a 20 gr apróra vágott csokoládét.
9) Süssük 13 percig. Tesztelni nem lehet, mert amíg a sütemény meleg addig a belseje folyékony. De Inkább kevésbé legyen sült, minthogy túlsüssük, mert akkor kiszárad.
Tálalhatjuk vaníliafagylalttal, vagy tejszínhabbal és lekvárral. Bármilyen bogyós lekvár tökéletes párosítás. 

Ha valaki egy kicsit egzotikusabbá szeretné varázsolni, egy csipet csiliporral megbolondíthatja.


*Bevallom, én nem szoktam elosztani a csokit, hanem az összeset beleteszem a tésztába. Valóban szebb a teteje a rászórt csokival, de engem nem zavar ha nem tökéletes. Ha használunk díszítésnek csokit, akkor ha lehet jéghideg kézzel (szorongassunk egy kicsit bármi mélyhűtöttet) szórjuk a sütire, különben mind a kezünkre olvad :). 
A csokoládé megolvasztásánál nagyon észnél kell lenni. Én azt szoktam csinálni, hogy a lábasban felforralom a vizet úgy  hogy még nincs felette a csokoládé, csak a tál, amiben majd felolvasztom a csokoládét. Amikor felforrt a víz, elzárom, beleteszem a vajat  majd a csokoládét. Ez a hő elegendő szokott lenni az olvasztáshoz. Ha netán mégsem olvadna fel egészen a vaj és a csoki, akkor kicsit melegítek a vízen.

Szerintem egyszerűen zseniális!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...